Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBouck, Emily C.; Yadav, Aman
TitelProviding Access and Opportunity for Computational Thinking and Computer Science to Support Mathematics for Students with Disabilities
QuelleIn: Journal of Special Education Technology, 37 (2022) 1, S.151-160 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Bouck, Emily C.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6434
DOI10.1177/0162643420978564
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Thinking Skills; Computation; Computer Science Education; Problem Solving; Students with Disabilities; Mathematics Instruction; Elementary Education; Teaching Methods
AbstractThe ideas of computational thinking (CT) and computer science (CS) are increasingly being integrated into K-12 education. Yet, insufficient attention exists regarding access and exposure of CT and CS for students with disabilities. In this Technology in Action, the authors sought to present an argument--as well as actual activities--for teachers to start to expose and engage students with disabilities in CT and CS. Through the presentation of case studies as well as other non-case situated activities, practical ideas, and steps for integrating CT and CS in mathematics teaching and learning for students with disabilities are presented. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: