Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeung, Barbara Y. P.; Yung, Betty
TitelService Learning in an Urban Context: Pedagogy for Nurturing Empathy and Moral Development
QuelleIn: Journal of Education, 202 (2022) 1, S.34-42 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Leung, Barbara Y. P.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0574
DOI10.1177/0022057420944853
SchlagwörterService Learning; Moral Development; Moral Values; Disadvantaged; Urban Areas; Foreign Countries; Diaries; Empathy; Learning Motivation; Teaching Methods; Living Standards; Undergraduate Students; Course Descriptions; Positive Attitudes; Student Attitudes; Learning Experience; Case Studies; Hong Kong
AbstractThe article proposes the 4-Es (namely Exposure, Explanation, Experience, and Evaluation) pedagogical model in empathy building that can facilitate moral development in students. This research reveals that the 4-Es pedagogy, which has been adopted in a university's service-learning course to study the living conditions of disadvantaged residents in urban Hong Kong, is largely effective as most students have expressed positive comments from their reflective journals and the pre- and post-program evaluation. Yet the actual efficacy is mediated by a number of factors which include the past experience of the students and the learning motivation. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: