Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBaker, Erin Ruth; Huang, Rong; Battista, Carmela; Liu, Qingyang
TitelHead Start Children’s Moral Reasoning Predicts Aggressive Forms and Functions.
QuelleIn: Early childhood education journal, (2022) 3, S.443-455Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-3301
DOI10.1007/s10643-022-01313-6
SchlagwörterMoral reasoning; Aggression; Poverty; Early childhood
AbstractAbstract This short-term longitudinal study examined how economically-impoverished children’s moral reasoning predicts specific aggressive subtypes. Children (N = 106, Mage = 52.78 months, 51% boys, ethnically diverse backgrounds) from urban Head Start programs completed a structured story-interview pertaining to moral reasoning and judgement of accidental harm. Six months later, teachers reported children’s aggressive forms and functions. Findings support that impoverished children in some ways follow similar patterns as more affluent children, yet diverge in important, ecologically-relevant ways. Use of psychological harm reasoning strategies corresponded with less reactive aggression, and use of rule adherence strategies corresponded with less physical-proactive aggression. Findings suggest that conventional reasoning and care-oriented reasoning may work as a buffer to reduce specific aggressive behaviors for impoverished preschool children.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early childhood education journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: