Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCaldwell, Brian J.
TitelA `Public Good' Test to Guide the Transformation of Public Education.
QuelleIn: Journal of educational change, (2000) 4, S.307-329Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1389-2843
DOI10.1023/A:1010022506074
SchlagwörterPublic Good; Major Change; Education Research; Public Education; Optimal Balance
AbstractAbstract Most systems of public education have experienced major change in recent years and more is clearly in store. There is much debate as to whether the public good is served. This paper proposes a `public good' test of policy and practice based around six core values (choice, equity, access, efficiency, economic, growth and harmony). Three scenarios for the future of public education are tested against these values, with only one offering an optimal balance. Nine domains of policy and practice are explored in the light of these values (curriculum, pedagogy, design, professionalism, funding, leadership, management, governance and boundary spanning). Abandonment of some policies and practices is proposed to help ensure the feasibility of this work.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of educational change" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: