Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKatz, Michael S.; Denti, Louis G.
TitelThe road to nowhere begins with where we are: Rethinking the future of American education.
QuelleIn: Interchange, (1996) 3-4, S.261-277Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-5230
DOI10.1007/BF01807408
SchlagwörterEducational reform; Inclusion; Systems change; School restructuring; Equity; Integration; Educational policy; Futurism; 21st century; Information age
AbstractAbstract The purpose of this essay is two-fold: to explain briefly the central features and functions of the present system and to suggest why it has become so resistant to meaningful systemic reform; and to articulate several general principles of transformation that must undergird a new vision of education in the 21st century. Our programmatic hope is that others will engage in the kind of serious, ongoing dialogue necessary to open our minds and hearts to both the possibilities and difficulties accompanying any serious effort at systemic reform in American education.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Interchange" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: