Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFowler, William
TitelA developmental learning strategy for early reading in a laboratory nursery school.
QuelleIn: Interchange, (1971) 2, S.106-125Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-5230
DOI10.1007/BF02137795
SchlagwörterCognitive Operation; Learning Process; General Level; Learning Strategy; Learning Model
AbstractAbstract A three-year investigation on early reading, using a developmental learning model for cognitively structuring and sequencing learning processes, was designed to test the efficacy of the model in a practical nursery school setting with a diversity of teaching styles. Using primers, guides, and materials developed by the investigator, over 80% (107) of 132 three-to five-year-old children learned to read with moderate to high fluency and interest. Pretest letter recognition skill, CA, and especially MA (but neither IQ nor sex of child) predicted success in learning. Certain analytic-integrative cognitive operations, which were built into the method, and a minimal general level (MA) of cognitive and language development appear essential to learning to read.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Interchange" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: