Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enValles, Sean A; Luckie, Douglas B; Montgomery, Georgina M; Simmons, Elizabeth H; Sweeder, Ryan D; Zeleke, Aklilu
TitelUpdating the Two Cultures: How Structures Can Promote Interdisciplinary Cultures.
QuelleIn: Change, (2016) 6, S.28-35Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-1383
DOI10.1080/00091383.2016.1247580
SchlagwörterHigher education; STEM education; Humanities; Education reform; Interdisciplinary subjects; Social sciences
AbstractCalls to bridge the gap between the Two Cultures of the humanities and the sciences are increasingly being heard throughout the academy. Funding agencies such as the National Science Foundation are requesting interdisciplinary proposals; education researchers are seeking to reform STEM education by integrating skills from the humanities and social sciences; faculty are seeking more intellectual space for interdisciplinary research and teaching; and students are seeing the benefits of a diverse educational toolbox for tackling contemporary challenges. Members of Michigan State University's Lyman Briggs College, an interdisciplinary community of faculty working in a college founded to address the Two Cultures problem articulated by C. P. Snow, share what they have learned.
Erfasst vonOLC
Update2022/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Change" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: