Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Theorizing on the marginalization of boys and girls in Caribbean schooling : recurring myths and emerging realities / Jerome De Lisle -- Perpetrators, aiders and abettors, or weapons of mass destruction : a paradoxical analysis of the role of Caribbean and Latin American educational systems in the delivery of equitable education / Ian A. Marshall -- Disparities in education outcomes in Trinidad and Tobago : a sociohistorical analysis / Linda Hewitt and Iris Hewitt-Bradshaw -- Investigating factors associated with mathematics achievement and youth marginalization in Jamaica / Lois A. George -- Principals' narratives on the risk of marginalization for Barbadian children with special needs during COVID-19 / Stacey N.J. Blackman, Grace A. Fayombo, and Junnie O. Lynch -- Barriers to technology-enabled education for the deaf in the Caribbean / André Coy -- Chocolate, children, and the curriculum : child exploitation and the Dominican cocoa industry / Eve Hayes de Kalaf and Leona Vaughn -- Design, development, and implementation : an autoethnographic account of a STEM and literacy program for English language learners in Panama / Beverly A. King Miller, Joy Williams Haaf, and Aleshia C. Hill -- Experiences in providing vocational skills training support for youth in care in Jamaica / Priya Anaokar, Marva Campbell, Julie Meeks Gardner, Ceceile Minott, Andrien Perkins, Kathi-Ann Thomas, and Joan Thomas -- Tackling marginalization in education through teacher preparation : a case for learning without limits as inclusion / Stacey N.J. Blackman. "This edited volume examines the thrust towards equity in education for marginalized and out-of-school youth, as well as youth with disabilities, in countries located in the Global South. Using a critical cross-cultural lens to interrogate the historical, empirical, and theoretical discourses associated with achieving UNESCO's equity in education agenda, the book showcases the work of scholars from developed and developing nations in examining inclusive education. Drawing attention to the nature, impact, and effects of marginalization, the book ultimately demonstrates the ability of education systems in the Global South to be innovative and agile despite current resource challenges. This text will benefit scholars, academics, and students in the fields of international and comparative education, education policy, and inclusion and special educational needs education more broadly. Those involved with Caribbean and Latin American studies, the sociology of education, and diaspora studies in general will also benefit from this volume. Stacey N. J. Blackman is Lecturer in Special Education at the University of the West Indies at Cave Hill, Barbados"--Provided by publisher.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.