Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPhelan, Anne M. (Hrsg.); Pinar, William F. (Hrsg.); Ng-A-Fook, Nicholas (Hrsg.); Kane, Ruth (Hrsg.)
TitelReconceptualizing teacher education.
A Canadian contribution to a global challenge.
Quelle(Ottawa, Ontario): University of Ottawa Press (2020), 281 S.Verfügbarkeit 
ReihePolitics and public policy. Education
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780776631127 (Taschenbuch); 9780776628844 (gebundene Ausgabe); 9780776631134 (PDF); 9780776631141 (EPUB)
SchlagwörterTeachers; Training of; Multicultural education; Culturally relevant pedagogy; Study and teaching; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"In this collection, Canadian scholars articulate a response to their collective concerns about the impact of global policy on teacher education, provoking a far-reaching dialogue about teacher education in and for our times. The first two decades of the new millennium have witnessed unprecedented appraisal, analysis, and educational policy formulations related to teaching (K-12) across the Western world. In turn, teacher education has been greatly impacted, as governments around the world see the reform and management of teacher education as a key component in restructuring education toward greater economic competitiveness. The result has been an unwarranted and undesirable level of standardization. It is vital to the future of teacher education, and concomitantly public education, that we imagine alternatives to the homogenization of the educational experience that globalizing policies install. What is needed are vocabularies that enable educators and teacher educators to discern and articulate educational purposes beyond capital and which focus on the kinds of educational experiences that can help prepare the young to lead good and worthwhile lives. Using lessons learned from the Canadian context, the authors identify and investigate the importance of initial and continuing professional education that fosters teachers' intellectual freedom and study; advances an informed and critical appreciation of civic particularity and historical circumstance; and cultivates ethical (i.e., pedagogical) engagement with ideas and histories--teachers' own and their students--as crucial themes of teacher education globally."--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2020/4/12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: