Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSantos, Alfredo G. de los (Hrsg.); Rendón, Laura I. (Hrsg.); Keller, Gary Francisco (Hrsg.); Acereda, Alberto (Hrsg.); Bensimon, Estela Mara (Hrsg.); Tannenbaum, Richard J. (Hrsg.)
TitelNew directions.
Assessment and preparation of Hispanic college students.
QuelleTempe, Arizona: Bilingual Press / Editorial Bilingüe (2018), X, 268 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781939743237; 9781939743244
SchlagwörterHispanic American college students; Hispanic American community college students; Erziehung
AbstractSignaling success for Hispanic students in a changing higher education landscape / Alberto Acereda, Joseph Rios, Ross Markle, Maria Elena Oliveri, and Ou Lydia Liu -- "It was a whole new environment": multicontextuality as a new framework for access and assessment of underrepresented STEM students / Rebecca A. Beals and Roberto A. Ibarra -- A state of neglect: Latino educational attainment / Blanca Rincon, Belinda de la Rosa, and Jorge Chapa -- Design principles for equity and excellence in Hispanic-serving institutions / Lindsey E. Malcom-Piqueux and Estela Mara Bensimon -- From college students to college professors: how Hispanics are faring as faculty in higher education / Melissa A. Martinez -- "That's just like here, at our college": tracking Latina/o inequality from high school programs to honors colleges / Gilda L. Ochoa -- The college choice process for high-achieving Latinas / Ebelia Hernandez and Antonio Estudillo -- Latino community college students in California: challenges and opportunities for leadership / Frances Contreras and Gilbert Contreras -- Latinas/os navigating the labyrinth: persistence in community college developmental education / Nancy Acevedo-Gil -- Un cuento de nunca acabar: exploring the transfer conditions for Latin@ Tejan@ community college students in Texas / Jose Del Real Viramontes and Luis Urrieta Jr -- Shattering the deficit grand narrative: toward a culturally validating Latino student success framework / Laura I. Rendon, Vijay Kanagala, and Ripsime Bledsoe -- Nuestra excelencia!: building an institutional culture of excellence through a Latina/o excellence pedagogy at the post-secondary level / Louie F. Rodriguez. "New Directions serves as a national overview of educational assessment and access as they relate to the major Hispanic communities in the United States. The book's two parts are assessment and academic preparation"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2018/3/07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: