Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTodd, Teri
TitelTeaching Motor Skills to Individuals with Autism Spectrum Disorders
QuelleIn: Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 83 (2012) 8, S.32-37 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0730-3084
SchlagwörterPhysical Activities; Autism; Pervasive Developmental Disorders; Psychomotor Skills; Skill Development; Physical Education; Child Development; Imitation; Human Posture
AbstractAutism Spectrum Disorders (ASDs) are commonly characterized by deficits in the social and communication domains. However, up to 80 percent of this population also have poor motor skills. Individuals with an ASD experience difficulties in motor planning, imitation, and postural stability. A better understanding of these deficits and of strategies for improving motor skills will help professionals to design and teach physical activity programs that will better serve children with ASDs. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Alliance for Health, Physical Education, Recreation and Dance. 1900 Association Drive, Reston, VA 20191. Tel: 800-213-7193; Fax: 703-476-9527; e-mail: info@aahperd.org; Web site: http://www.aahperd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Physical Education, Recreation & Dance" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: