Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLewington, Jennifer
TitelLiberated Spaces: Purposeful School Design Says Goodbye to Cells and Bells
QuelleIn: Education Canada, 52 (2012) 5
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1253
SchlagwörterForeign Countries; Educational Change; School Construction; Educational Facilities Design; School Restructuring; Energy Management; Space Utilization; Change Strategies; Educational Improvement; School Districts; Canada
AbstractSchool districts in Canada are part of a growing international movement that puts strong emphasis on school design to serve the diverse needs and learning styles of students for the 21st century economy. Diverse, purposeful spaces for individual and group activities, "schools within schools," support for cross-disciplinary collaboration by students and teachers and generous use of natural light are among the distinguishing features of the new approach to school construction. Advocates say teacher professional development will be needed for schools to reap the full benefits from learning-friendly architecture. (As Provided).
AnmerkungenCanadian Education Association. 119 Spadina Avenue Suite 705, Toronto, ON M5V 1P9, Canada. Tel: 416-591-6300; Fax: 416-591-5345; e-mail: publications@cea-ace-ca; Web site: http://www.cea-ace.ca/education-canada
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Canada" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: