Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmagorinsky, Peter
TitelNCTE and Me: Reflections on the Council's Role in One Teacher's Life
QuelleIn: English Journal, 101 (2011) 1, S.111-116 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8274
SchlagwörterStellungnahme; Leadership Qualities; Teacher Leadership; Instructional Leadership; Reflection; Institutional Role; Teacher Associations; English Teachers; Teaching Experience; Career Development; Background; Individual Characteristics; Teacher Education
AbstractAs the National Council of Teachers of English (NCTE) marks its first century of existence, the Council and its members are rightfully looking back across the years in appreciation of what its members, and its collective members over time, have accomplished. In this article, the author shares his reflections on the role of NCTE in his life. The story of his involvement can illuminate what he has found so gratifying about his relationship with NCTE as his experiences with and roles in the profession have changed over time. (ERIC).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "English Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: