Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStewart, Pearl
TitelBridging the Gap
QuelleIn: Diverse: Issues in Higher Education, 28 (2011) 22, S.12-13 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1557-5411
SchlagwörterCivil Rights; Bullying; Educational Malpractice; Court Litigation; Minority Group Students; Racial Attitudes; Racial Discrimination; Social Integration; Social Justice; African American Students; Minnesota; United States
AbstractWithin the last year, two Minnesota school districts have reached agreements with the U.S. departments of Education and Justice to settle complaints of harassment brought by Somali-American parents and a civil rights group. The complaints alleged that district officials failed to take action when students made "inflammatory and derogatory" comments about Somalis and Muslims in school and on social media. There also were allegations that a school bus driver refused to pick up Somali-American students. Today, Minnesota higher education institutions strive to embrace and understand Somali students. (ERIC).
AnmerkungenCox, Matthews and Associates. 10520 Warwick Avenue Suite B-8, Fairfax, VA 20170. Tel: 800-783-3199; Tel: 703-385-2981; Fax: 703-385-1839; e-mail: subscriptions@cmapublishing.com; Web site: http://www.diverseeducation.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Diverse: Issues in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: