Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRasinski, Timothy V.; Padak, Nancy; Newton, Joanna; Newton, Evangeline
TitelThe Latin-Greek Connection: Building Vocabulary through Morphological Study
QuelleIn: Reading Teacher, 65 (2011) 2, S.133-141 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1002/TRTR.01015
SchlagwörterVocabulary Development; Elementary School Students; Elementary School Teachers; Reading Instruction; Teaching Methods; Educational Strategies; Class Activities; Instructional Effectiveness; Latin; Greek; Morphemes; Etymology; Curriculum Implementation
AbstractIn this article, the authors make a case for teaching vocabulary in the elementary grades through a focus on the morphological structure of words, in particular English words that are derived through Latin and Greek roots and affixes. The authors present a set of engaging instructional ideas for the use of Latin and Greek derivations to teach vocabulary and provide classroom-based examples of how a morphological-based vocabulary program can be implemented and its impact on students and teachers. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: