Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRappleye, Jeremy; Imoto, Yuki; Horiguchi, Sachiko
TitelTowards "Thick Description" of Educational Transfer: Understanding a Japanese Institution's "Import" of European Language Policy
QuelleIn: Comparative Education, 47 (2011) 4, S.411-432 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
DOI10.1080/03050068.2011.559698
SchlagwörterLanguage Planning; Ethnography; Foreign Countries; Foreign Policy; Educational Policy; Universities; Second Language Learning; Second Language Instruction; Educational Planning; Japan
AbstractGlobalisation and convergence in educational policy worldwide has reinvigorated, while rendering more complex, the classic theme of educational transfer. Framed by this wider pursuit of new understandings of a changing transfer/context puzzle, this paper explores how an ethnographic "thick description" might complement and extend recent research. Specifically, it relates findings from extended ethnographic work on an attempt by a prominent Japanese university to "import" the Council of Europe's Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). This rare case of explicit "borrowing" from a supranational space directly to the domestic institutional level, when approached in such a way, suggests new insights to help the field refine understandings of the processes, "shape-shifting", and "success" of international policy migration. (Contains 3 notes and 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: