Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGooding, Julia; Metz, Bill
TitelFrom Misconceptions to Conceptual Change
QuelleIn: Science Teacher, 78 (2011) 4, S.34-37 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8555
SchlagwörterMisconceptions; Concept Formation; Scientific Concepts; Science Instruction; Teaching Methods; Science Teachers
AbstractWe all have misconceptions about the world in which we live--how it works, how we interact with it, how it changes, and the reasons behind those changes. These misunderstandings are personal notions we create to make meaning of our surroundings. Often, these misunderstandings go unchallenged for a lifetime. This article addresses how these inaccuracies can occur, what historic missteps may contribute, and which strategies teachers can use to help students move toward conceptual change. (Contains 3 figures and 2 online resources.) (As Provided).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: