Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMizen, Phillip; Ofosu-Kusi, Yaw
TitelAsking, Giving, Receiving: Friendship as Survival Strategy among Accra's Street Children
QuelleIn: Childhood: A Global Journal of Child Research, 17 (2010) 4, S.441-454 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0907-5682
DOI10.1177/0907568209350511
SchlagwörterQualitative Research; Homeless People; Friendship; Foreign Countries; Cooperation; Urban Areas; Helping Relationship; Children; Poverty; Ghana
AbstractThis article considers friendship among street children in Accra. Drawing upon the findings of a three-year qualitative research project, the article argues that friendship is a neglected element of research yet cooperation, mutuality and exchange between friends are essential to street children's survival. Living within the extremities of the urban informal sector, the article considers the existence of a strong ethos of "help" between friends and how street children go about the (re) creation of friendship around those aspects of their lives essential for their daily survival. (Contains 4 notes.) (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Childhood: A Global Journal of Child Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: