Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKraska, Marie
TitelRetention of Graduate Students through Learning Communities
QuelleIn: Journal of Industrial Teacher Education, 45 (2008) 2, S.54-70 (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1864
SchlagwörterGraduate Students; Student Attrition; Academic Persistence; Cooperative Learning; Models; Definitions; Dropouts; Dropout Characteristics; Dropout Prevention; Educational Environment; Social Influences
AbstractThis manuscript addresses learning communities (LCs) as a strategy to retain graduate students until program completion. Definitions of LCs and their early development are presented. The benefits of LCs to groups of students with common interests are discussed. In addition, reasons for early graduate student attrition are included. Common models of LCs and characteristics of effective LCs are elaborated. Finally, suggestions for further research are given. (As Provided).
AnmerkungenNational Association of Industrial and Technical Teacher Educators. Web site: http://scholar.lib.vt.edu/ejournals/JITE/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Industrial Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: