Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlackmore, Paul
TitelConceptions of Development in Higher Education Institutions
QuelleIn: Studies in Higher Education, 34 (2009) 6, S.663-676 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0307-5079
SchlagwörterStellungnahme; Higher Education; Colleges; Foreign Countries; Models; Inclusive Schools; Scholarship; Integrated Activities; Educational Strategies; Human Resources; United Kingdom
AbstractIncreased attention to the support of individual, group and institutional development in UK universities has led to the growth of communities of development practitioners. An explanatory model is proposed that characterises communities, locating them in relation to four dimensions: integration, strategy, inclusion and scholarship. The model contains both the benefits of, and a number of potential issues in, particular ways of interpreting and implementing each of the dimensions. The usefulness of the model for analysing development approaches at a theoretical level is considered, together with its potential practical usefulness. (Contains 2 figures and 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: