Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCavanaugh, John C.
TitelCost Reductions and Tuition Restraint: Been There, Done that
QuelleIn: Chronicle of Higher Education, 55 (2009) 27, (1 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-5982
SchlagwörterStellungnahme; Higher Education; Tuition; Stimuli; Economic Factors; Government School Relationship; Costs; Educational Administration; Enrollment
AbstractGovernment support for higher education has received more attention lately. The recent debate over the inclusion of colleges in the stimulus package put two aspects of higher education in the spotlight: the importance of attending college, and the role of higher education as an enormous economic driver. In this article, the author looks at the trend in education over the past decade. The author stresses the need of an informed dialogue between legislators and public higher education that pays attention to and learns from systems that have increased quality while reducing operating costs and limiting tuition increases. (ERIC).
AnmerkungenChronicle of Higher Education. 1255 23rd Street NW Suite 700, Washington, DC 20037. Tel: 800-728-2803; e-mail: circulation@chronicle.com; Web site: http://chronicle.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chronicle of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: