Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDunlap, Michelle; Scoggin, Jennifer; Green, Patrick; Davi, Angelique
TitelWhite Students' Experiences of Privilege and Socioeconomic Disparities: Toward a Theoretical Model
QuelleIn: Michigan Journal of Community Service Learning, 13 (2007) 2, S.19-30 (12 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1076-0180
SchlagwörterService Learning; White Students; Consciousness Raising; Social Attitudes; Social Bias; Racial Bias; Urban Areas; Homeless People; Journal Writing; Student Journals; Diaries; Socioeconomic Status; Socioeconomic Influences; Attitude Change; Student Attitudes
AbstractA theoretical model is developed for the process relatively privileged white students go through as they become more aware of their own socioeconomic and other advantages and come to terms with these within their community service learning placements. The model is supported with journal reflections from service-learners placed in inner-city homeless shelters to highlight stages of the proposed model. Resources for assisting students through the privilege awareness process and future research directions are identified. (Contains 1 figure and 3 notes.) (As Provided).
AnmerkungenEdward Ginsberg Center for Community Service and Learning, University of Michigan. 1024 Hill Street, Ann Arbor, MI 48109-3310. Tel: 734-647-7402; Fax: 734-647-7464; Web site: http://quod.lib.umich.edu/m/mjcsl
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Michigan Journal of Community Service Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: