Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcMurtrie, Beth
TitelForeign Students Pour Back into the U.S.
QuelleIn: Chronicle of Higher Education, 55 (2008) 13, (1 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-5982
SchlagwörterForeign Students; Middle Class; International Education; International Educational Exchange; Foreign Countries; Student Recruitment; Federal Aid; Student Mobility; Educational Finance; Higher Education; Educational Trends; Trend Analysis
AbstractThis article reports that the number of international students enrolled in American colleges in the fall of 2007 shattered previous records and represents the largest one-year increase in decades, according to new data from the Institute of International Education. Educators and government officials say the bounce indicates that hostile student-visa policies, weak recruiting efforts by colleges, and insufficient government support are things of the past. A weak dollar, the growing number of internationally mobile students, the lack of higher-education capacity in key source countries like China, and a rising middle class in those same countries have also helped fuel the growth. (ERIC).
AnmerkungenChronicle of Higher Education. 1255 23rd Street NW Suite 700, Washington, DC 20037. Tel: 800-728-2803; e-mail: circulation@chronicle.com; Web site: http://chronicle.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chronicle of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: