Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoward, Jay R.
TitelDo College Students Participate More in Discussion in Traditional Delivery Courses or in Interactive Telecourses? A Preliminary Comparison
QuelleIn: Journal of Higher Education, 73 (2002) 6, S.764-780 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1546
SchlagwörterTelecourses; Discussion (Teaching Technique); Student Participation; Computer Mediated Communication; Online Courses; Conventional Instruction; Observation; Interviews; Gender Differences; Age Differences; Interaction; College Students; Distance Education
AbstractStudent participation in discussion in traditional delivery and interactive college telecourses are compared. Results indicate that the norm of the consolidation of responsibility continues to prevail in traditional classroom discussion: a few students were responsible for the majority of interactions. However, in telecourses students frequently interacted with classmates at the receiving site but rarely with their instructors and classmates at the sending site. (Contains 2 tables and 1 note.) (As Provided).
AnmerkungenOhio State University Press. 180 Pressey Hall, 1070 Carmack Road, Columbus, OH 43210-1002. Tel: 614-292-1407; Fax: 614-292-2065; Web site: http://www.ohiostatepress.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: