Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCraig, Cheryl J.
TitelNarrative Inquiries of Geographically Close Schools: Stories Given, Lived, and Told
QuelleIn: Teachers College Record, 109 (2007) 1, S.160-191 (32 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1467-9620
SchlagwörterSchool Restructuring; Educational Change; Principals; School Culture; Educational History; Educational Environment
AbstractUsing the "story constellations" version of narrative inquiry, I tell of two schools--Cochrane Academy and Hardy Academy--that evolved from a shared social narrative history and that were given stories of school and stories of reform that had many features in common. I detail how the founding principals' narratives informed the teachers' knowledge and shaped the school contexts in distinctive ways. I illuminate how different confluences of factors gave rise to different metaphors--with different interpretive twists--that the educators subsequently came to live school reform by. (As Provided).
AnmerkungenTeachers College, Columbia University. P.O. Box 103, 525 West 120th Street, New York, NY 10027. Tel: 212-678-3774; Fax: 212-678-6619; e-mail: tcr@tc.edu; Web site: http://www.tcrecord.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teachers College Record" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: