Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTamatea, Laurence
TitelGeorge Bush's No Child Left Behind Education Policy: War, Ambivalence, and Mimicry--Online
QuelleIn: Review of Education, Pedagogy & Cultural Studies, 30 (2008) 2, S.115-139 (25 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1071-4413
SchlagwörterStellungnahme; Federal Legislation; Educational Policy; Terrorism; Discourse Analysis; Political Attitudes; Rhetoric; War; Power Structure; Educational Attitudes; Public Education; Ethnography; Case Studies; Web Sites; Computer Mediated Communication; Criticism; Discipline; Religion
AbstractThe intent of this article is to explore how No Child Left Behind (NCLB) emerges from a discursive frame that is also used in relation to neoliberal corporate conquests and, significantly, America's war on terror. The article first demonstrates through reference to online resistance discourses and NCLB, how NCLB is a product of and reproduces the authoritarian neoconservative economic discourse signaled previously. This discourse, which tied to neoliberal agendas, represents the most recent expression of modernity's desire to eradicate ambivalence or difference. The article then accounts for how, despite the power of NCLB and its neoconservative war-like rhetoric to impose a regime of discipline and control, resistance to NCLB deploys the tactic of mimicry, which exploits representational ambivalence to challenge this power. (Contains 4 tables.) (ERIC).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals/default.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Review of Education, Pedagogy & Cultural Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: