Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAshburn, Elyse
TitelStudent Pool Is Expected to Dip and Diversify
QuelleIn: Chronicle of Higher Education, 54 (2008) 29, (1 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-5982
SchlagwörterHigher Education; High School Graduates; Trend Analysis; Student Diversity; College Students; Minority Groups; Place of Residence; Geographic Location; College Preparation
AbstractA recently-released analysis of population data has confirmed the acknowledged trend of major diversification in America's higher education student body. After this year's high-school seniors receive their diplomas, the number of graduates nationwide will begin a slow decline until 2015, according to the Western Interstate Commission for Higher Education. At the same time, the number of minority graduates is expected to grow rapidly. As Americans continue to migrate to the Sun Belt, states such as Arizona, Florida, Georgia, Nevada, and Texas will be particularly challenged to make progress towards ensuring that all students are ready for college. (Contains 2 figures and 1 table.) (ERIC).
AnmerkungenChronicle of Higher Education. 1255 23rd Street NW Suite 700, Washington, DC 20037. Tel: 800-728-2803; e-mail: circulation@chronicle.com; Web site: http://chronicle.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chronicle of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: