Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCovaleski, John F.
TitelWhat Public? Whose Schools?
QuelleIn: Educational Studies: Journal of the American Educational Studies Association, 42 (2007) 1, S.28-43 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1946
SchlagwörterPublic Education; Public Schools; Educational Vouchers; Democracy; Educational Change; Change Strategies; Democratic Values; Social Values
AbstractIn discussing reform of public schools, the conversation is usually about schools; in this article I examine the meaning of public, drawing on Dewey's (1927/1954/1988) understanding of the nature of a public and its importance to democratic life. Vouchers and other market challenges to public education are a danger to the existence of a public, and a threat to democratic life. I consider the relevant differences between publics, markets, and audiences, and their relation to democracy. Finally, I consider public schools as both a reflection of public will and a central means to create a public. (Author).
AnmerkungenLawrence Erlbaum. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals/default.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Studies: Journal of the American Educational Studies Association" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: