Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWatkins, Katherine E.; Ellickson, Phyllis L.; Vaiana, Mary E.; Hiromoto, Scott
TitelAn Update on Adolescent Drug Use: What School Counselors Need to Know
QuelleIn: Professional School Counseling, 10 (2006) 2, S.131-138 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-2409
SchlagwörterPrevention; School Counselors; Rape; Focus Groups; Drug Use; Drug Abuse; Adolescents; Developmentally Appropriate Practices; School Counseling; Substance Abuse; Adolescent Development; Stimulants; Narcotics; At Risk Persons
AbstractSchool counselors need to have accurate and age-appropriate prevention education information in order to counsel teens on drug use. This article presents developmentally specific prevention materials for the most important emerging substances of abuse: Ecstasy, methamphetamine, cough and cold medication, prescription opiates and stimulants, and the "date rape" drugs. Because developing appropriate materials requires understanding how adolescents develop, an expert panel approach was used, supplemented with a literature review and teen focus groups. (Author).
AnmerkungenAmerican School Counselor Association. 1101 King Street Suite 625, Alexandria, VA 22314. Tel: 703-683-2722; Fax: 703-683-1619; Web site: http://www.schoolcounselor.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional School Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: