Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilson, Robin
TitelThe New Gender Divide
QuelleIn: Chronicle of Higher Education, 53 (2007) 21, (1 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-5982
SchlagwörterFemales; Honors Curriculum; Gender Differences; College Students; Womens Education; Undergraduate Study; Enrollment Trends; Academic Achievement
AbstractThis article focuses on gender gap as a current trend in student population among schools. The author presents an honors course in statistics at Elon University--a class of 10 women and just one man--as an example. The imbalance is becoming more familiar at Elon and on many other campuses where women constitute a firm majority of undergraduates and an even greater proportion of the very top students. Nationwide, women make up about 58 percent of undergraduates, according to the U.S. Education Department's most recent statistics. Here, the author discusses the measures that schools are taking to counter the widening of this gender gap. (ERIC).
AnmerkungenChronicle of Higher Education. 1255 23rd Street NW Suite 700, Washington, DC 20037. Tel: 800-728-2803; e-mail: circulation@chronicle.com; Web site: http://chronicle.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chronicle of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: