Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKeller, Bess
TitelBad Blood
QuelleIn: Education Week, 24 (2004) 5, S.25-28 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0277-4232
SchlagwörterLabor Problems; Teacher Strikes; Teacher Supply and Demand; Activism; Suburban Schools; Collective Bargaining; Labor Demands; Teacher Welfare; Teacher Rights; Public Schools; Advocacy; New Jersey
AbstractIt was not the longest strike in the history of U.S. teacher labor unrest, but it may be among the most infamous. Teachers in Middletown, N.J. walked out on a Friday in late November 2001, and were back in the classroom just over a week later. In between, 228 members of the Middletown Township Education Association were jailed for their action, creating indelible pictures flashed worldwide of suburban teachers in handcuffs, one in a "God Bless America" baseball cap raising the cuffs overhead to make a visible thumbs-up sign. In this article, the author talks about the impact brought about by the strike to the community and its school system. (ERIC).
AnmerkungenEditorial Projects in Education. 6935 Arlington Road Suite 100, Bethesda, MD 20814-5233. Tel: 800-346-1834; Tel: 301-280-3100; e-mail: customercare@epe.org; Web site: http://www.edweek.org/info/about/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Week" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: