Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGraves, Tara B.; Collins, Belva C.; Schuster, John W.; Kleinert, Harold
TitelUsing Video Prompting to Teach Cooking Skills to Secondary Students with Moderate Disabilities
QuelleIn: Education and Training in Developmental Disabilities, 40 (2005) 1, S.34-46 (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1547-0350
SchlagwörterPrompting; Daily Living Skills; Secondary School Students; Disabilities; Instructional Effectiveness; Food; Cooking Instruction; Guidelines; Videotape Recordings; Teaching Methods
AbstractThree secondary students with moderate disabilities acquired cooking skills through a constant time delay procedure used with video prompting. A multiple probe design was used to evaluate effectiveness of the procedure to teach preparation of a food item (a) on a stove, (b) in a microwave, and (c) on a counter top. The procedure was effective for each student. Guidelines for using videotapes in the instruction of functional skills are discussed. (Contains 1 table and 3 figures.) (Author).
AnmerkungenDivision on Developmental Disabilities, Council for Exceptional Children. DDD, PO Box 3512, Fayetteville, AR 72702. Tel: 479-575-3326; Fax: 479-575-6676; Web site: http://www.dddcec.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: