Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChing, Stuart H. D.
TitelMulticultural Children's Literature as an Instrument of Power
QuelleIn: Language Arts, 83 (2005) 2, S.128-136 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-9170
SchlagwörterStellungnahme; Childrens Literature; Multicultural Education; Cultural Pluralism; Justice; Social Values; Elementary School Students
AbstractThis article affirms the vision of scholars, writers, and educators who have initiated and complicated the authenticity debate. Their discussions have inserted new standards of interethnic understanding within children's literature. In addition, this article enlarges this vision by shifting the selection emphasis from only racial and cultural authenticity to issues such as reparation, justice, domination, and liberation. These issues create a discourse through which educators, authors, book sellers, and publishers may more thoughtfully and ethically consider multicultural topics in children's literature. (Author).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language Arts" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: