Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKoehler, Nancy
TitelTeam Planning to CLEAR Up Problems
QuelleIn: Reclaiming Children and Youth: The Journal of Strength-based Interventions, 15 (2006) 3, S.155-161 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1089-5701
SchlagwörterCoping; Problem Solving; Cooperation; Check Lists; Meetings; Counselors; At Risk Persons; Prevention; Youth; Functional Behavioral Assessment; Teamwork; Intervention; Cocounseling
AbstractProfessionals and parents need effective systems of teamwork for planning restorative outcomes with troubled children and youth. This article taps the resilient problem-solving process C*L*E*A*R, which is drawn from the Response Ability Pathways (RAP) curriculum. Participants examine the timeline of Challenges, Logic, Emotions, Actions, and Results. This enables them to identify problematic and productive coping strategies. (Contains 1 figure and 1 note.) (Author).
AnmerkungenCompassion Publishing LTD. Circulation Department, 3315 North 124th Street Suite J, Brookfield, WI 53005. Tel: 800-285-7910; Tel: 262-317-3493; e-mail: contact@compassionpublishing.com; Web site: http://www.crisisprevention.com/store/reference/rcy.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reclaiming Children and Youth: The Journal of Strength-based Interventions" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: