Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRobelen, Erik W.
TitelChoice, SES Would Flip under Plan
QuelleIn: Education Week, 25 (2006) 38, S.1 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0277-4232
SchlagwörterSupplementary Education; School Choice; Federal Legislation; Educational Policy; Academic Achievement; Public Schools; School Districts; Virginia
AbstractThis article reports the plan of the U.S. Department of Education to expand a pilot initiative that would flip the order of key consequences for schools' low academic performance under the No Child Left Behind Act. Building on an initiative piloted in Virginia for school year 2006-2007, participating districts could offer a choice of supplemental educational services, or SES, a year before having to provide the option of transferring to a higher-performing school. While some state education officials are welcoming the new flexibility, which some of them had long sought, the effort is also facing sharp criticism. (ERIC).
AnmerkungenEditorial Projects in Education, Inc. Suite 100, 6935 Arlington Road, Bethesda, MD 20814-5233; Tel: 800-346-1834; Tel: 800-728-2790; Fax: 301-280-3200; e-mail: webeditors@epe.org; Web site: http://www.edweek.org/ew/index.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Week" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: