Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWillms, J. Douglas
TitelWhy the Difference? Variation in Reading Scores among Canadian Provinces
QuelleIn: Education Canada, 45 (2005) 1, S.54-55 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1253
SchlagwörterScores; Foreign Countries; Reading Achievement; Family Characteristics; Socioeconomic Influences; Teacher Competencies; Educational Resources; Canada; Program for International Student Assessment
AbstractCanada's 15 year-olds rank among the best in the world in reading, math, and science according to the OECD Programme for International Student Assessment (PISA). Conducted in the spring of 2000, the PISA survey identified how well youth can apply their reading, science, and mathematical abilities to perform real world tasks as they move on to post secondary education and the labour market. Canada placed second in reading, sixth in math, and fifth in science among the 27 participating OECD countries. This article discusses several reasons accounted for the variation in reading scores among Canadian provinces. (Contains 1 note and 2 figures.) (ERIC).
AnmerkungenCanadian Education Association. 317 Adelaid Street West #300, Toronto, ON, M5V 1P9 Canada. Tel: 416-591-6300; Fax: 416-591-5345; e-mail: publications@cea-ace-ca; Web site: http://www.cea-ace.ca/home.cfm.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Canada" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: