Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStewart, Douglas
TitelPurposes of Public Education: Philosophical Reflections
QuelleIn: Education Canada, 45 (2005) 1, S.4-7 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1253
SchlagwörterStellungnahme; Public Education; Foreign Countries; Public Agencies; Educational Objectives; Educational Philosophy; Policy Analysis; Persuasive Discourse; Transformative Learning; Change Strategies; Canada
Abstract"Public education," according to the author, means "public schooling," ie, schooling (K-12) funded and controlled by government, universally accessible, formally concerned with learning and bringing it about in others. In broaching this topic, the author examines how various ministries of education in Canada regard the contemporary purposes of public schooling to be. He presents the findings of his informal survey and provides a short critical commentary and concludes with his analysis of how purposes or goals of schooling could be characterized. (Contains 6 notes.) (ERIC).
AnmerkungenCanadian Education Association. 317 Adelaid Street West #300, Toronto, ON, M5V 1P9 Canada. Tel: 416-591-6300; Fax: 416-591-5345; e-mail: publications@cea-ace-ca; Web site: http://www.cea-ace.ca/home.cfm.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Canada" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: