Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShaker, Erika
TitelThe Good School: More than the Sum of its Parts
QuelleIn: Education Canada, 44 (2004) 3, S.13-15 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1253
SchlagwörterStellungnahme; Educational Quality; Standardized Tests; Public Education; Foreign Countries; Educational Assessment; Student Evaluation; Student Attitudes; Rhetorical Criticism; Policy Analysis; Educational Practices; Canada
AbstractParents want validation of the quality of education their children are receiving, but education is complex, non-linear, and to a great extent unquantifiable. This article discusses two current trends that are said to be indicative of educational quality: standardized tests and school rankings. This author argues that while standardized tests may be useful for sorting and ranking students, they are inadequate in assessing student learning and development. Instruments used to measure the quality of schools should be as varied as educational processes and results. (Contains 15 notes.) (ERIC).
AnmerkungenCanadian Education Association. 317 Adelaid Street West #300, Toronto, ON, M5V 1P9 Canada. Tel: 416-591-6300; Fax: 416-591-5345; e-mail: publications@cea-ace-ca; Web site: http://www.cea-ace.ca/home.cfm.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Canada" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: