Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarton, Keith C.
TitelAdvancing the Conversation: The Roles of Discussants, Session Chairs, and Audience Members at AERA's Annual Meeting
QuelleIn: Educational Researcher, 34 (2005) 9, S.24-28 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-189X
SchlagwörterStellungnahme; Audiences; Academic Achievement; Educational Research; Conferences; Group Discussion; Communication Strategies
AbstractThe value of an academic conference lies in its ability to engage attendees in ongoing scholarly conversations. Such engagement depends on presentations that are intellectually sound and effectively delivered, but it also requires thoughtful participation by discussants, session chairs, and audience members. Shared understanding of the responsibilities that accompany these roles would help advance the conversation of educational scholarship. By adhering to a few simple principles, participants at AERA's annual meeting could better ensure that the conference lives up to its potential for promoting meaningful dialogue. (Author).
AnmerkungenAmerican Educational Research Association, 1230 17th St. NW, Washington, DC 20036-3078. Tel: 202-223-9485; Fax: 202-775-1824; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: