Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inThirumurthy, Vidya
TitelSensitive Classroom Issues
QuelleIn: Childhood Education, 81 (2005) 5, S.292- (1 Seiten)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-4056
SchlagwörterStellungnahme; Foreign Countries; Females; Womens Education; Social Bias; Teacher Attitudes; Bullying; India
AbstractIn India, technological advances have resulted in greater economic affluence for the people. While embracing modernization, India also struggles to break away from traditions of casteism, classism, and dowry. The Indian government has made providing free primary education to all children a priority, but getting girls to school has been challenging. To ensure that girls receive education, the grass-roots organizations work hard on reaching those communities that resist sending girls to school. In this article, the author observes how Indian girls are being discriminated against in school. (ERIC).
AnmerkungenAssociation for Childhood Education International (ACEI) Subscriptions, 17904 Georgia Ave., Suite 215, Olney, MD 20832. Web site: http://www.acei.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: