Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilcox, Rand R.
TitelComparing Medians: An Overview Plus New Results on Dealing with Heavy-Tailed Distributions
QuelleIn: Journal of Experimental Education, 73 (2005) 3, S.249 (15 Seiten)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0973
SchlagwörterStatistical Analysis; Robustness (Statistics)
AbstractThe author provides a review of methods for comparing medians, with an emphasis on comparing two groups. A fairly broad perspective is provided with a summary of the relative merits associated with different strategies. Included as a special case are well-known rank-based techniques. In addition, the author reports new results on comparing the medians of independent groups when sample sizes are small. A concern about virtually all methods for comparing measures of location is that the actual Type I error probability can be well below the nominal level when sampling from heavy-tailed distributions and simultaneously sample sizes are small. This has practical implications about power. Methods are described that correct this problem. (Author).
AnmerkungenHeldref Publications, Helen Dwight Reid Educational Foundation, 1319 Eighteenth Street, NW, Washington, DC 20036-1802. Web site: http://www.heldref.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: