Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHannan, Andrew; Silver, Harold
TitelOn Being an External Examiner
QuelleIn: Studies in Higher Education, 31 (2006) 1, S.57-69 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0307-5079
SchlagwörterExaminers; College Faculty; Higher Education; Foreign Countries; Interviews; Work Attitudes; United Kingdom
AbstractThis article presents some of the findings from an interview survey of external examiners of undergraduate courses in the UK carried out in 2004. It examines the reasons why academics are willing to take on and continue with this work, despite the other demands on their time and higher institutional priorities such as their own teaching and research. It finds that external examiners often receive little or no support from their own institution for such activity. It concludes that they value the role for reasons of reciprocity and information or intelligence gathering, that they are resistant to attempts to make it more formal in function, and that they generally oppose attempts to impose a national system of training. (Contains 5 tables.) (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: