Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSkrtic, Thomas M.
TitelA Political Economy of Learning Disabilities
QuelleIn: Learning Disability Quarterly, 28 (2005) 2, S.149 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0731-9487
SchlagwörterSpecial Education; Public Education; Democracy; Learning Disabilities; Academic Failure; Educational History; Politics of Education
AbstractThis article begins by reviewing the author's work on the social construction and representation of school failure as student disability an on the reconstruction of special education and public education to avoid the need for such representations. In the remaining sections, he identifies several trends in education and society and, by linking them, recommends that the field of learning disabilities join the struggle to create a strong democratic future for students and communities, a project that involves transforming education and American democracy itself and begins with a transformation of professionalism in education and special education. (ERIC).
AnmerkungenThe Council for Learning Disabilities, P.O. Box 4014, Leesburg, VA 20177. Web site: http://www.cldinternational.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning Disability Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: