Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGross, Michael A.
TitelMarket Research in Public Education: AASA Keeps Its Ear to the Ground to Devise Strategic Messages
QuelleIn: School Administrator, 61 (2004) 3, S.14 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6439
SchlagwörterMarketing; Public Education; Strategic Planning; Educational Research; Public Opinion; Focus Groups; Telephone Surveys
AbstractThe importance of marketing research can be gauged simply through an examination of the wide range of organizations that use research. These organizations include small and large businesses, manufacturing and technology companies, policymakers, nonprofit organizations and government agencies. Marketing research focuses on the identification of customer needs. To determine these needs, researchers gather information that subsequently can be used for various purposes, such as positioning an organization against its competition or strategic planning. While the customers, products and needs in the area of public education differ from business, marketing research principles can be equally useful. (ERIC).
AnmerkungenAmerican Association of School Administrators. 801 North Quincy Street Suite 700, Arlington, VA 22203-1730. Tel: 703-528-0700; Fax: 703-841-1543; e-mail: info@aasa.org; Web site: http://www.aasa.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Administrator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: