Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNewman-Carlson, Dawn; Horne, Arthur M.
TitelBully Busters: A Psychoeducational Intervention for Reducing Bullying Behavior in Middle School Students
QuelleIn: Journal of Counseling and Development, 82 (2004) 3, S.259 (9 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0748-9633
SchlagwörterPsychoeducational Methods; Training; Prevention; Intervention; Violence; Self Efficacy; Bullying
AbstractThe present study examined the effectiveness of a bully prevention program counselors may use to modify teachers' knowledge/ use of bullying intervention skills, teachers' self-efficacy, and students' classroom bullying behaviors. Participants attended 3 training sessions and participated on a support team. The findings indicated that the treatment program effectively increased teachers' knowledge/use of intervention skills, teachers" personal self-efficacy, and self-efficacy related to working with specific types of children and reduced classroom bullying as measured by disciplinary referrals. (Author).
AnmerkungenAmerican Counseling Association, 5999 Stevenson Ave., Alexandria, VA 22304. Web site: http://www.counseling.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Counseling and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: