Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMitra, Dana
TitelAdults Advising Youth: Leading While Getting Out of the Way
QuelleIn: Educational Administration Quarterly, 41 (2005) 3, S.520-553 (34 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-161X
DOI10.1177/0013161X04269620
SchlagwörterLeadership; School Restructuring
AbstractDrawing on 3 years of qualitative data, this article broadens the concept of distributed leadership to include student voice in school decision making. Specifically, the article focuses on how adults can foster youth participation and leadership in school reform efforts. In this research, adults needed to work in partnership with youth conscientiously and continuously to develop patterns of interaction that aligned with the values of equitable relations. When adults did not strike a balance between support and letting go, the youth and adults often fell back into traditional teacher-student roles. The article identifies ways in which adults helped youth to move from the periphery to the core of group interactions, especially through a collective focus on developing shared norms, language, and skills. (Author).
AnmerkungenSage Publications, 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243 (Toll Free); Fax: 800-583-2665 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Administration Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: