Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enUtley, Bonnie L.; Basile, Carole G.; Rhodes, Lynn K.
TitelWalking in Two Worlds: Master Teachers Serving as Site Coordinators in Partner Schools.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 19 (2003) 5, S.515-28Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterCollege School Cooperation; Coordinators; Elementary Secondary Education; Higher Education; Partnerships in Education; Preservice Teacher Education; Professional Development Schools; Teacher Role
AbstractDescribes multiple aspects of the site coordinator's role in K-12/university partnerships where a master teacher was the site coordinator. Interview data highlight multiple themes within the areas of personal and professional benefits and challenges. Overall, site coordinators learned to walk in two worlds nd became an accepted part of the culture of the partnership. A job description for the site coordinator and site professor is appended. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: