Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChinnery, Ann
TitelAesthetics of Surrender: Levinas and the Disruption of Agency in Moral Education.
QuelleIn: Studies in Philosophy and Education, 22 (2003) 1, S.5-17Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0039-3746
SchlagwörterStellungnahme; Aesthetics; Community Colleges; Educational Environment; Educational Philosophy; Educational Principles; Educational Responsibility; Educational Theories; Ethical Instruction; Two Year Colleges
AbstractUses jazz improvisation as a metaphor to focus on three interrelated aspects of ethical responsibility according to Emmanuel Lavinas's theories: (1) passivity; (2) heteronomy; and (3) inescapability. Discusses some ways in which reframing responsibility and subjectivity along this line might offer new possibilities for conceiving subjectivity and moral agency in education. Contains 23 references. (JS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in Philosophy and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: