Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoetze, Sandra K.; Stansberry, Susan
TitelImplementing Instructional Technology in Teacher Education Programs: The How and the Why of IT.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 24 (2003) 4Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterComputer Uses in Education; Educational Change; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Teaching Methods
AbstractDiscusses why teacher education programs implement instructional technology (IT) and how to accomplish this most effectively, noting that although today's technologies offer opportunities to enhance learning throughout teacher education, widespread practice of teaching with technology has not kept pace with technological advancements. The article recommends that teacher education programs examine their sociocultural contexts and bring their IT values into alignment with the risks and rewards of teaching with technology. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: