Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Sean J.; Frey, Bruce B.; Tollefson, Nona
TitelA Collaborative Cohort Approach to Teacher Education: Modeling Inclusive Practices.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 25 (2003) 1, S.55-62Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterElementary Secondary Education; Higher Education; Inclusive Schools; Mainstreaming; Preservice Teacher Education; Student Teacher Attitudes; Teacher Collaboration
AbstractAssessed student teachers' views of a collaborative cohort experience where four faculty members provided seamless instruction to illustrate effective collaboration. Data surveys and focus groups indicated that, in contrast to campus-based instruction, the collaborative cohort model improved preservice teachers' attitudes toward integrating effective collaboration, even while measured levels of actual collaborative behavior decreased. Changes related to enhancement of student teachers' perceived ability to meet diverse students' needs in inclusive classrooms. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: